בתוך הפסדי מיליארדים, המקום היחיד בו נובל אנרג'י הרוויחה – ישראל

    נתון נוסף שמעורר עניין בדו"חות הכספיים של נובל אנרג'י, הוא העובדה כי החברה החזירה מאות מיליוני דולרים שהחזיקה בחשבונות במקלטי מס, ואשר היו מיועדים להשקעה בישראל, לחשבונותיה בארצות הברית
    ישראל פריי No Comments on בתוך הפסדי מיליארדים, המקום היחיד בו נובל אנרג'י הרוויחה – ישראל

    בעוד ענקית האנרגיה נובל אנרג'י לצד שותפה הישראלי עומדים במרכז דיון ציבורי, פוליטי ומשפטי בישראל על "מתווה הגז", נתונים שעולים מהדוחו"ת הכספיים מעלים נתונים מרתקים השופכים אור על חשיבות הפעילות בישראל לחברה הבינלאומית

    תחנה לקידוח גז צילום: פלאש 90
    נתון נוסף שמעורר עניין בדו"חות הכספיים של נובל אנרג'י, הוא העובדה כי החברה החזירה מאות מיליוני דולרים שהחזיקה בחשבונות במקלטי מס, ואשר היו מיועדים להשקעה בישראל, לחשבונותיה בארצות הברית
    18:44
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on תרגיל פוליטי מבריק וביטול ההילולה במירון | הקבינט מתכנס שוב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתוך כל אזורי פעילותה של ענקית האנרגיה נובל אנרג'י ברחבי העולם, המקום היחיד בו הרוויחה כסף בשנה האחרונה הוא ישראל. כך עולה מדו"חותיה השנתיים של החברה.

    בישראל הרוויחה החברה בשנה האחרונה כ – 318 מיליון דולרים לפני מס, לעומת הפסדים כבדים במעוז פעילותה, ארה"ב, בסכומים העולים לכ – 891 מיליון דולר. גם מפעילותה בגיניאה המשוונית לא רווה החברה נחת, והיא הפסידה בה בשנה החולפת לא פחות מ – 231 מיליון דולר.

    נובל אנרג'י מחזיקה בשותפות עם יצחק תשובה במספר מאגרי גז בישראל, ושאודותם נסוב דיון ציבורי נוקב באשר לגובה התמלוגים שתקבל המדינה, קרי, הרווח של אזרחי ישראל מהמשאב הטבעי שנמצא בשטחם. הנתונים הנוכחיים עשויים להעניק הבנה מדויקת והערכת מצב נכוחה באשר לחשיבות ולנחיצות רווחי המאגרים בישראל לענקית האנרגיה הבינלאומית.

    נתון נוסף שמעורר עניין בדו"חות הכספיים של נובל אנרג'י, הוא העובדה כי החברה החזירה מאות מיליוני דולרים שהחזיקה בחשבונות במקלטי מס, ואשר היו מיועדים להשקעה בישראל, לחשבונותיה בארצות הברית.

    מרבית החברות הגדולות בארה"ב נוהגות להחזיק רווחים מפעילות שאינה בארה"ב במקלטי מס, ע"מ להימנע מתשלומי מסים. 858 מיליוני הדולרים שהחזירה נובל לארה"ב מיועדים באופן רשמי ל"חיזוק איתנות הפיננסית" של החברה, ואולי עשויים להצביע על הפסימיות של החברה באשר להתחלת עבודות הפקת הגז בישראל.



    0 תגובות